Verschil tussen LawNed & het Kifid

Het kifid is een soort rechtbank. U kunt daar uw klacht laten beoordelen over een financieel product (bijvoorbeeld verzekering) of financieel advies (beleggingsadvies of vermogensbeheer of advies over verzekering of hypotheek ed).


LawNed adviseert consumenten en procedeert voor consumenten. Dat is op commerciële basis. Dat bekent dat LawNed betaald wil worden voor haar hulp/advies of begeleiding. Er zijn diverse vergoedingsvormen zoals op basis van succes en zelfs no-cure-no-pay. In sommige gevallen rekenen we een starttarief waarvan de hoogte bepaald wordt door de aard van de zaak.

En in sommige zaken kunnen we zelfs een garantie geven.


Als u van ons een gratis indicatie wilt ontvangen over hoe wij denken over uw kwestie, dan kunt u alle RELEVANTE documenten aan ons te mailen (info@lawned.nl). Relevante documenten zijn bijvoorbeeld: 

  1. de klacht (email of brief) die u hebt gestuurd aan de financiële dienstverlener
  2. het antwoord van de financiële dienstverlener
  3. of als u nog geen klacht ingediend hebt: een samenvatting in een email over de klacht die u wilt indienen


Waarom LawNed als adviseur?

Als uw zaak/klacht/kwestie zich leent voor behandeling door het Kifid dan kunt u met advies en regie van LawNed risicoloos procederen, omdat:

LawNed zeer ervaren is in procederen bij het Kifid

LawNed financiële claims en klachten als specialisatie heeft

LawNed werkt op basis met een succes-fee en no-cure-no-pay


Meeste recente zaken (veel zaken worden geschikt en er is dan geen uitkomst die gepubliceerd wordt) van LawNed met een uitspraak:

zorgplicht tussenpersoon/adviseur

rechtsbijstandverzekering opzegging

Achterwege laten inventarisatie onder Vermogensbeheer

Gratis White-Paper

Meer weten over klagen en claimen over financiële-diensten en - producten en de route naar het Kifid? U kunt via onze Webshop gratis onze White-Paper bestellen. U krijgt dan via de email een link om het document gratis en veilig te downloaden.
hier gratis bestellen


E-Book "Hoe claim ik bij het Kifid?

In dit kennisdocument staan tips, aandachtspunten en verwijzingen die u kunt gebruiken wanneer u zelf (zonder professionele hulp) een klacht over een FD hebt en deze klacht wilt indienen bij de financiële dienstverlener en (later) eventueel wilt voorleggen aan het kifid.
Het is goed om te beseffen dat consumenten zonder advocaat kunnen procederen bij het kifid en er geen griffiegelden of andere kosten verschuldigd zijn (behoudens € 500 bij hoger beroep). De titel “Hoe claim ik bij het kifid” suggereert wellicht dat het kifid de verantwoordelijkheid draagt voor de vergoeding, maar zij functioneert uitsluitend als (scheids-)rechter, tribunaal. Als uw claim gehonoreerd wordt dan blijft de FD (gedaagde) verantwoordelijk voor de vergoeding van de toegewezen schade aan de eiser. 


Bestel het E-Book hier

"Er is niets beters dan een professionele tegenstander met goed gevulde zakken: ze begrijpen de claim en kunnen het ook betalen"

(Paul van Straaten)