Zo dien je een klacht in bij een financiële instelling

In Nederland bestaat de mogelijkheid om gratis je klacht te laten beoordelen door een soort rechtbank; een tribunaal. Het heet Kifid.

Je kan pas bij het Kifid terecht als je klacht niet is gehonoreerd door de financiële instellingen waarop de klacht betrekking heeft.

Dus je zult een eerst je klacht moeten indienen bij de financiële instelling (FDs). Je doet dan formeel een beroep op de Interne Klachten Procedure (IKP). De FDs zijn verplicht een dergelijke procedure an te bieden (4:17 Wft[1])


Voordat je aan het schrijven van je klachtbrief (klaagschrift)  toe bent, hebben wij een gratis document dat je eerst zult moeten lezen.  Het zijn een paar pagina's, maar het is een waardevol document. Je kan het gratis in je mailbox ontvangen. Je kan het hier-gratis bestellen.


 
[1] Een beheerder van een icbe, beleggingsonderneming die beleggingsdiensten verleent, een betaaldienstverlener, clearinginstelling of financiële dienstverlener draagt zorg voor een adequate behandeling van klachten van cliënten, consumenten of deelnemers over betaaldiensten, financiële diensten of financiële producten van de financiële onderneming. Hiertoe: beschikt de financiële onderneming over een interne klachtenprocedure, gericht op een spoedige en zorgvuldige behandeling van klachten.

Whats next?

Nadat het lezen van ons basis-document, kunt u gratis gebruik maken voor onze monitoring-service. Daarmee kijken we uw klaagschrift na en volgende de klacht door de IKP en eventueel bij het Kifid, mocht het zover komen.

 U kunt zich aanmelden voor deze gratis service via legal@lawned.nl

"Er is niets beters dan een professionele tegenstander met goed gevulde zakken: ze begrijpen de claim en kunnen het ook betalen"

(Paul van Straaten)