Zelfdiagnose: waar staat u in het klachtproces?
Voordat wij u goed kunnen helpen, is het belangrijk om te weten in welke fase van het klachtproces u zich bevindt.
Misschien bent u al een tijd in discussie met uw bank, verzekeraar of tussenpersoon — maar het kan ook zijn dat u nog niet officieel een klacht hebt ingediend.
Onderstaande stappen helpen u bepalen waar u nu staat en wat de volgende stap kan zijn.
🟩 Fase 1 – Uw verzoek of claim is afgewezen
U hebt een verzoek of schadeclaim ingediend, maar de bank of verzekeraar weigert te handelen (betalen). U wilt bezwaar maken.
🟧 Fase 2 – Uw bezwaar is afgewezen
De financiële instelling heeft uw bezwaar behandeld, maar blijft bij haar standpunt.
U overweegt nu om een officiële klacht in te dienen bij de interne klachtenafdeling.
Mogelijk is uw bezwaar te beschouwen als klacht.
🟥 Fase 3 – U wilt een klacht indienen bij uw bank, verzekeraar of tussenpersoon e.d.
🟦 Fase 4 – Uw klacht is afgewezen
De financiële instelling heeft uw klacht beoordeeld, maar wijst deze af of neemt geen verdere actie.
Het interne traject (de interne klachtenprocedure) is hiermee afgesloten – u kunt nu een onafhankelijke beoordeling vragen aan het Kifid.
🟪 Fase 5 – Naar het Kifid
U wilt uw zaak laten beoordelen door het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid). LawNed is gespecialiseerd in Kifid-procedures en weet hoe u uw dossier overtuigend onderbouwt.
Fase 1
Beschijf wat er gebeurt is en wij kunnen voor u een bezwaarbrief opstellen. Kosten €25,-
Stuur naar info@lawned.nl
Fase 2
U wilt een klacht indienen bij de financiele instelling. Stuur alles correcpondentie en wij geven u een prijs voor het opstellen voor een professionele klacht waarom u lalter ook de zaak kunt vervolgen bij het Kifid.
U kunt ook gratis onze White paper bestellen waarmee u zelf een klacht kunt opstellen.
Fase 3
U wilt een klacht indienen bij de financiele instelling. Stuur alles correcpondentie en wij geven u een prijs voor het opstellen voor een professionele klacht waarom u lalter ook de zaak kunt vervolgen bij het Kifid.
Fase 4
Als u klacht afdoende sterk is kunt u deze indienen bij het Kifid.
Is dit niet het geval? Stuur dan alle correspondentie naar ons wij geven u een prijs voor het opstellen voor een professionele klacht die behandeld kan worden door het Kifid.
Fase 5
Als u klacht afdoende sterk is kunt u deze indienen bij het Kifid.
Is dit niet het geval? Stuur dan alle correspondentie naar ons wij geven u een prijs voor het opstellen voor een professionele klacht die behandeld kan worden door het Kifid.
"Er is niets beters dan een professionele tegenstander met goed gevulde zakken: ze begrijpen de claim en kunnen het ook betalen"
(Paul van Straaten)
